Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren.

Ramon Kleintjens (Hoofd techniek MediReva Revalidatie)


MediReva is een medisch speciaalzaak, die zorgt voor de levering van medische hulpmiddelen en verzorgingsmaterialen. Al 40 jaar leveren zij door heel Nederland hulpmiddelen en verzorgingsmaterialen op het gebied van stoma, continentie en retentie, wond, medische voeding en diabetes.

Ramon Kleintjens is verantwoordelijk voor alle disciplines binnen techniek bij MediReva Revalidatie. “Naast de afdeling techniek beheer ik het wagenpark. In die hoedanigheid ben ik in contact gekomen met Instra. Voorheen bouwde wij onze bedrijfswageninrichting zelf in” vertelt Ramon.
“Echter vanaf  2017 gingen wij groots uitbreiden. Waar we eerst regionaal opereerde zijn we toen ook klanten in Brabant en Gelderland gaan bedienen. Dus ook ons wagenpark moest worden uitgebreid. Dat was het moment dat wij de samenwerking zijn aangegaan met Instra. Zij hadden goed aangevoeld wat wij nodig hadden en leverde advies op maat ”.

MediReva Revalidatie was al ruim 10 jaar bott minded. “We hebben destijds gekozen voor de kwaliteit en uitstraling van de bott producten, niet alleen de bedrijfswageninrichtingen maar ook de inrichtingen van onze werkplaats. “De inrichtingen zijn erg betrouwbaar en gaan erg lang mee. Daarnaast zijn het ook gewoon mooie producten die inrichtingen van bott.” vervolgt Kleintjens.
Kwaliteit is de focus bij MediReva Revalidatie.

“Wij staan voor kwaliteit en dat doen wij samen met onze partners. Gezien het feit dat we eigenlijk geen problemen hebben gehad met de bott producten zegt genoeg. Die kwaliteit levert Instra ook, gewoon kwaliteit leveren dat is het. Want klantenbeleving en klantentevredenheid zijn voor ons en onze medewerkers het allerbelangrijkst. ”

“Voor ons is veiligheid natuurlijk ook zeer belangrijk. Voor de bestuurders, producten en dus de inrichtingen. hieraan voldoen de inrichtingen van bott helemaal. Kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid daar gaat het om”.
“We hebben er geen omkijken naar, daar zeg je eigenlijk alles mee” besluit Ramon Kleintjens.



Corne Vromans ( Staad )

Staad is importeur en dealer van Doosan grondverzetmachines in Midden- en Zuid-Nederland. De focus ligt op het leveren van optimaal presterende machines die helpen klanten succesvol te zijn. Corne Vromans is verantwoordelijk voor de buitendienst van Staad. “Iedereen die onderweg is bij ons, komt voort uit de planning die wij op onze afdeling maken. Maar ook het aanschaffen van onze bedrijfsbussen met de daarbij behorende inrichtingen vallen onder mijn supervisie” aldus Vromans.

De inrichtingen worden ingebouwd door Instra. Die samenwerking verloopt goed. “Doordat de inrichting van bott in principe 2 bussen meegaan hebben wij gekozen voor bott. En dat is helemaal super!” “Daarnaast is de inrichting overzichtelijk en makkelijk schoon te houden. Als je bijvoorbeeld een witte inrichting hebt is dat niet bevorderlijk om die goed schoon te houden” vervolgt Vromans. Bij Staad hebben ze Ford en Mercedes bussen rijden die ze op dezelfde wijze inrichten maar wel met verschillende indelingen. “Instra weet precies als er een bus besteld is, welke inrichting daarbij hoort. Onze monteurs moet zo efficiënt mogelijk werken, het is feitelijk een rijdend kantoor”. “We hebben in het verleden wel andere inrichtingen gehad maar daar waren wij niet tevreden over. Regelmatig moesten er lades en andere onderdelen vervangen worden en dat maken we bij bott niet mee.

“ In de laatste bussen hebben we inmiddels de bott vario3 inrichting. Die is volledig van aluminium. We vervoeren ook vaak olie en zware bankschroeven dus gewicht is wel een belangrijke item voor ons. Met een lichtere inrichting kun je dus ook meer laden en dat is voor ons erg belangrijk” besluit Corne Vromans.





Jeroen Brink Product Owner Mobiliteit bij Alliander

Alliander is een netwerk bedrijf en staat voor een energievoorziening die iedereen onder gelijke condities toegang geeft tot betrouwbare, betaalbare en duurzame energie. Jeroen Brink is Product Owner Mobiliteit.

Een vloot van zo’n 3.000 auto’s valt onder meer onder zijn verantwoording.  “We hebben van die 3.000 auto’s ongeveer 1000 bestelauto’s rijden”. “Met ons team zorg wij ervoor dat collega’s voor het werk en naar het werk veilig kunnen reizen, in de brede zin des woords. Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel” legt Jeroen uit. “Daar hoort natuurlijk ook de inrichting van een bedrijfswagen bij. Een inrichting moet botsproeven hebben doorstaan en gecertificeerd worden ingebouwd”.

Het overgrote deel van de bestelauto’s heeft nog een fossiele aandrijving. Momenteel wordt er door de autofabrikanten hard gewerkt om het aanbod van elektrische bedrijfswagens fors te vergroten.
“Ik sta positief tegenover de ontwikkelingen rondom elektrische of wellicht waterstof bestelauto’s. Je ziet dat het aanbod van elektrische personenauto’s steeds groter wordt.  Bij bestelauto’s  is het aanbod daarin veel minder”.

“Wij als netbeheerder hebben zwaar beladen auto’s rijden die 24 uur beschikbaar moeten zijn. Dan is de actieradius van een elektrische bestelauto  nu nog wat te beperkt en dus voor ons nog lastig inzetbaar. Maar we hopen dat de ontwikkeling snel doorzet want we hebben ze ook echt nodig”.
Het gewicht van een bedrijfswageninrichting is niet alleen voor de toekomst belangrijk maar is nu ook een belangrijke factor. “Dat is bij ons natuurlijk ook zo, hoe minder gewicht hoe groter het laadvermogen. Het voordeel van de aluminium inrichting van Bott is natuurlijk dat het een veilige lichtgewicht inrichting is. Maar ook bij een elektrische auto is het gewicht een hele bepalende factor voor de actieradius” aldus Brink.

Terberg Specials is al jaren, tot volle tevredenheid, de vaste inbouwer van Alliander.
“Functionaliteit is belangrijk voor ons. Een Bott inrichting gaat met gemak twee autolevens mee. Een bestelwagen zetten wij voor 7 jaar in. Dan wordt de bedrijfswageninrichting daarna door Terberg weer overgebouwd naar de nieuwe auto. Als je dan ziet hoe weinig reparatiekosten we hebben in die 14 jaar, dan is dat echt nihil”  besluit Jeroen Brink.  




Klanten aan het woord: Wilko Siskens. Key Account Manager Groot Zakelijke Markt bij Motorhuis B.V.


Autodealer Motorhuis heeft meerdere showrooms en servicecentra en is één van de grotere autodealerbedrijven in Nederland met vestigingen van Heemskerk tot en met Rotterdam en voert de merken Opel, Citroën, Fiat, Jeep en Alfa Romeo voor zowel personenauto’s als bedrijfswagens.
Wilko Siskens, Key Account Manager Groot Zakelijke Mark is inmiddels al ruim 25 jaar werkzaam bij Motorhuis. Hij is gespecialiseerd in de groot zakelijk markt, geel en grijs kenteken en bovendien ook binnen de overheid. Motorhuis verkoopt ongeveer 6200 voertuigen per jaar, geel en grijs kenteken.  

Wilko heeft inmiddels ruim 15 jaar een samenwerking met Veth Automotive. “Veth Automotive is een zeer betrouwbare partner en is ook partner van Bott Nederland. Zo ben ik feitelijk bij Bott terechtgekomen. Dus wij hebben met Bott ook een rijke historie. En ja die innovaties van Bott zijn echt geweldig. Bijvoorbeeld: Aan de hand van de 3D-tekeningen kun je een duidelijk beeld krijgen van hoe de inrichting in een bedrijfswagen eruit komt te zien, en welke mogelijkheden dit met zich meebrengt. Als je dat aan een klant laat zien merk je gewoon dat het zeer professioneel overkomt, helemaal goed” zegt Wilko.

Daarnaast is het voor onze klanten natuurlijk van groot belang dat de producten ‘hufterproof’ zijn, denk bijvoorbeeld aan diverse overheden, daar worden de producten echt getest. En daaruit blijkt dat de bedrijfswageninrichting van Bott echt tegen een stootje kan, er gaat nauwelijks iets kapot”. “De ontwikkeling, veiligheid en betrouwbaarheid van Bott is echt cruciaal, daar onderscheidt Bott zich t.o.v. andere inrichtingen mee”, aldus Wilko Siskens.

Een omwenteling in de autobranche lijkt verplicht te worden, met verstrekkende gevolgen. Het klimaat op aarde mag niet te veel veranderen, dat in de autobranche moet wel flink op de schop. In de autobranche ligt nu de focus op elektrische auto’s geel en grijs kenteken om zo duurzaam mogelijk mobiliteit te waarborgen.
Voor bedrijfswagens speelt het gewicht een grote rol. Vanwege de hoogwaardigheid en duurzaamheid van kunststof kan Bott kwaliteit en gewichtsbesparing garanderen en werkt dus mee aan een schoner milieu.

“De markt verandert en Bott heeft mee geschakeld op ieder vlak, en dat heeft er toe geleid dat wij alleen een inrichting van Bott, via Veth Automotive inbouwen, en dat zullen we nog lang tot volle tevredenheid blijven doen” , besluit Wilko Siskens.



Klanten aan het woord: Rene Hoogakker facilitairmanager bij Medux


Rene Hoogakker is facilitairmanager bij Medux. Medux bestaat uit verschillende organisaties die allemaal staan voor zorg en welzijn. “Wij bieden kwaliteit van leven, in elke fase van het bestaan” zegt Hoogakker.

“Mijn taakomschrijving is dat ik ondersteunende of facilitaire activiteiten bij Medux  organiseer. Daar valt ook ons wagenpark bijvoorbeeld onder. We hebben 300 personenauto’s en 700 bedrijfswagens rijden”.
“Kwaliteit staat in onze organisatie hoog in het vaandel. Dat is ook wat men van ons verwacht. Niet alleen omdat we nauw samenwerken met thuiszorgorganisaties, zorgprofessionals, zorgverzekeraars, ziekenhuizen, gemeenten en leveranciers, maar ook omdat we de beste kwaliteit voor onze medewerkers willen bieden”.

“Zoals bijvoorbeeld, de veiligheid van onze chauffeurs. Die moet optimaal zijn, dus hebben wij, om je een voorbeeld te noemen,  voor de bedrijfswageninrichting gekozen voor Bott. De streng geteste bedrijfswageninrichting van Bott wordt namelijk op een bepaalde wijze in de bedrijfswagen door Terberg Specials gemonteerd. Zij zijn gecertificeerd partner van Bott”.

“Met die samenwerking  zijn we al jaren erg tevreden. Het bieden van kwaliteit en veiligheid hebben binnen Medux de hoogste prioriteit en daar sluiten onze mobiliteitspartners naadloos bij aan” besluit Hoogakker.



Klanten aan het woord:  Henk Winckens 

(jurylid zakenauto van het jaar, verantwoordelijk voor het wagenpark Enexis)

Bij een bedrijfswageninrichting letten wij bij Enexis op drie hoofdaspecten, veiligheid, duurzaamheid en betaalbaarheid. Op gebied van veiligheid letten wij op vele aandachtsgebieden. Wij kijken o.a. naar de afwerking van de inrichting. Het goed afwerken van scherpe kantjes, zodat je niet je handen openhaalt.

Ook kijken we qua veiligheid naar het weggedrag van de auto na inbouw van de inrichting. Deze mag geen negatieve invloed hebben op het rijgedrag van de auto. Je kunt prachtige kasten en mooie inrichting leveren maar als je dat door een leek laat inbouwen, waarbij niet alles op de juiste wijze stevig gemonteerd is, dan zal dat het rijgedrag beïnvloeden en kan de lading bij een aanrijding losschieten.

Materiaalkeuze van kasten is heel belangrijk voor het totaalgewicht van de auto. Hoe lager het gewicht is hoe veiliger het is,
omdat de remafstand van de auto dan korter is en duurzaam omdat het brandstofverbruik dan ook minder is.
Door het totaalpakket van fraaie, lichte kasten en gecertificeerde inbouw kiezen wij voor Bott.



Klanten aan het woord:  Jörgen van Hamburg

 (lease-adviseur en verantwoordelijk voor het grijs kenteken wagenpark binnen Dura Vermeer)

 Dura Vermeer is een top-10 bouwconcern in Nederland waarvan de 2600 medewerkers actief zijn met woningbouw, 
utiliteitsbouw en infrastructuur. Het bedrijf beschikt over een eigen wagenpark dat uit 2000 auto’s bestaat waarvan 400 op grijs kenteken. Alle voertuigen zijn in eigen beheer. Voor de inbouw en inrichting van bedrijfswagen maakt Dura Vermeer gebruik van Bott. Die kwam als beste uit de bus na een tender waarbij alle grote merken hadden ingeschreven.“Vooralsnog deden we de inbouw en houten inrichting van onze bedrijfswagens zelf.  

Als snel kwamen er achter dat inrichting toch een specialisme is waarbij we hoge eisen stellen ten aanzien van veiligheid, duurzaamheid, prijs-/kwaliteitverhouding, gebruikersgemak en flexibiliteit. Daarop hebben we een tender uitgeschreven en zijn al snel bij Bott uitgekomen”, aldus Jörgen van Hamburg van Dura Vermeer. “Bott heeft diverse veiligheidscertificaten en komen uitstekend uit de botsproeven. Daarnaast is het gewicht van de bedrijfswageninrichting bij ons een belangrijk aspect. Een lager gewicht betekent voor ons meer laadvermogen én een lager brandstofverbruik”, zo vervolgt Jörgen.

Een ander belangrijk item voor Jörgen was dat Dura Vermeer de inrichting zelf zouden moeten kunnen inbouwen. Jörgen:

“Bott heeft ons daarin uitstekend gefaciliteerd. Onze twee monteurs werden naar Duitsland gehaald voor een gedegen opleiding. Ze zijn nu gecertificeerd om een Bott inrichting te mogen en kunnen inbouwen. Daardoor heb je natuurlijk ook 10 jaar garantie op de Bott inrichting. We maken daar overigens weinig gebruik van. Maar die enkele keer dat er iets was, werd het door Bott uitstekend opgelost”.

Tot slot is Van Hamburg erg te spreken over de samenwerking met zijn Bott-dealer, Veth Automotive Duiven. Jörgen: “Het is fijn hoe ze ons adviseren en meedenken hoe we bepaalde zaken kunnen oplossen. We kunnen Bott en haar dealernetwerk van harte aanbevelen”, zo besluit Jörgen.


Laden
Laden