Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren.

Opmars elektrische bedrijfswagens

dinsdag 26 november 2019
Al jaren maakt het elektrisch rijden een boost door. Elektrische bedrijfswagens blijven daarbij niet achter.
Al jaren maakt het elektrisch rijden een boost door. Elektrische bedrijfswagens blijven daarbij niet achter. Door strengere milieueisen mogen dieselvoertuigen straks de binnenstad niet meer. Elektrisch vervoer mag probleemloos de milieuzones in die in steeds meer steden worden ingesteld. Ook zijn de oplaadkosten per kilometer lager dan de tankkosten van diesel of benzine en vraagt een elektrische bestelauto minder onderhoud.

Milieuvriendelijke oplossing

Now is the time om met een milieuvriendelijke oplossing te komen, zo ook bij PSA. Het Franse autoconcern komt in 2020 met een elektrische Opel Vivaro, Peugeot Expert én Citroën Jumpy. Naast PSA komen ook Mercedes-Benz, Fiat en Volkswagen met een elektrische lijn. Toyota blijft met elektrische bestelwagens ook niet achter. In 2020 verschijnt een batterijversie van de middelgrote Proace, in 2021 volgt een elektrische variant van de compactere Proace City.

Voor ondernemers is het ook erg aantrekkelijk om over te stappen naar een elektrische bedrijfswagen. De Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (VAMIL) zijn subsidies op milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen voor ondernemers. De MIA geldt ongeacht de rechtsvorm van de ondernemer die investeert in een nieuwe, ongebruikte bestelauto die voldoet aan de omschrijving op de milieulijst. Zowel eenmanszaken, zzp’ers, vof’s etc. (belast met inkomstenbelasting) als B.V.’s en N.V.’s (belast met vennootschapsbelasting) kunnen hierdoor gebruik maken van de regelingen.

Waterstof

Na uitgebreide tests is de waterstoftechnologie nu klaar voor toepassing in de praktijk. Net als in Japan, Korea, Californië en China hebben ook Europese overheden grote plannen voor de nieuwe mobiliteit. De stad Rotterdam moedigt de aanschaf van waterstofauto’s aan, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk worden dergelijke plannen ten uitvoer gebracht.

Groupe Renault, toonaangevend op het gebied van elektrisch aangedreven lichte bedrijfswagens, breidt eind 2019 begin 2020 zijn aanbod uit met de KANGOO Z.E. Hydrogen en in 2020 met de MASTER Z.E. Hydrogen
Met een waterstof-brandstofcel die fungeert als range-extender hebben de Z.E.-waterstofauto’s een actieradius die twee tot drie keer zo groot is als die van de puur batterij-elektrische equivalenten. Het tanken kost slechts 5 tot 10 minuten
Renault zet waterstoftechniek in om ondernemers in staat te stellen met hun emissievrije Renault zowel in stedelijke milieuzones te rijden en ook grotere afstanden af te leggen buiten de stad.

Elektrisch rijden is sowieso here to stay dat vinden ook de wagenparkbeheerders van grote bedrijven.
Fleetowners verwachten zelfs dat in 2025 een derde van hun fleet elektrisch zal zijn aangedreven. Verduurzaming blijkt de grootste gemene deler bij alle fleetowners met LCV’s in het park.

De nieuwe bott vario3 bedrijfswageninrichting

Om het plaatje compleet te maken, als het gaat om duurzaamheid, heeft bott deze zomer een compleet nieuwe bedrijfswageninrichting vario3 gelanceerd. Door het gebruik van aluminium is er een gewichtsbesparing van  gemiddeld 15 procent. Kortom de ideale combinatie, elektrisch rijden met een bedrijfswagen met daarin een bott vario3 inrichting.
Aan het laden
Aan het laden