Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren.

Ben je op zoek naar een nieuwe bedrijfsinrichting?

dinsdag 25 juli 2017
Is jouw bedrijf toe aan een nieuwe bedrijf- of werkplaatsinrichting maar heeft u nog geen idee waar je op moet letten bij de aanschaf hiervan? In ons nieuwe blog helpen wij je hierbij graag. Onderstaand vind je een aantal punten waar je op moet letten en wat van belang kan zijn voor jouw inrichting.






Wetten en regels

Zoals bij de meeste wel bekend is zijn er de regels die vanuit de arbowetgeving bepaald zijn.

“Werknemers moeten veilig en gezond kunnen werken tot het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd. Om daarvoor te zorgen is de Arbeidsomstandighedenwet (Arbowet) in het leven geroepen. Daarnaast zijn er ook nog andere wetten die werknemers beschermen tegen eventuele negatieve aspecten op het werk.”

Deze regels dienen nageleefd te worden door de werkgever. Een voorbeeld hiervan is de werkhoogte van een bureau en het zorgen voor een veilige werksituatie.Meer over de arbowetgeving is te lezen op deze site van de overheid.

Ergonomie

Aansluitend op de wetten en regels welke in de vorige alinea zijn besproken is de ergonomie van de inrichting. Ergonomie is erg belangrijk voor het welzijn van uw medewerkers. Wanneer uw medewerkers een prettige en een op hun lichaamslengte aanpasbare werkplek hebben zullen zal er minder ziekteverzuim voorkomen. Tevens zal het motiverend werken wat de werkzaamheden ten goede komt.U profiteert hier dus van!

Lees hier het gehele blog op de website van BOTT......

Aan het laden
Aan het laden